Veelgestelde vragen

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Nee, bestellingen worden uitsluitend (als pakket) verzonden via PostNL. De bezorgkosten voor België bedragen €5,95.
Zijn er ook gekleurde matten verkrijgbaar?
Nee, op dit moment hebben wij alleen transparante matten en een zwarte mat in het assortiment.

Kan in een mat ook een bedrijfslogo worden verwerkt?
Ja dat is mogelijk, stuur een e-mail naar info@vloerbeschermer.nl voor een offerte.
Kan ik de mat retourneren om welke reden dan ook?
Ja, voor de overeenkomst die via de internetsite tot stand is gekomen, geldt dat de consument en koper (u dus!!) het recht heeft zonder boete en zonder opgaaf van redenen een herroepingsrecht heeft binnen zeven werkdagen na aflevering van de vloermat. Van dit herroepingsrecht kunt u alleen gebruikmaken wanneer:
·         De verzegeling (seal) niet is verbroken. Vloerbeschermer.nl zal binnen 30 dagen het aankoopbedrag minus de bijdrage in de transportkosten terugstorten op uw rekening.
·         De verpakking is verbroken. Vloerbeschermer.nl brengt dan 35% her-verpakkingskosten in rekening, omdat de stoelmat naar de leverancier toegestuurd moet worden om de mat opnieuw te verpakken, want de stoelmat is onverkoopbaar geworden.
Indien de stoelmat beschadigd is zal Vloerbeschermer.nl een nieuwe stoelmat naar u toesturen, de kosten zijn dan natuurlijk voor Vloerbeschermer.nl.
 
Zijn de matten ook in andere maten te bestellen?
Momenteel kunt u alleen de matten die op de site staan bestellen. Wanneer u een afwijkende maat wenst dan is dit mogelijk. U kunt deze bij ons bestellen onder het kopje “Vloerbeschermer op maat”. Na het plaatsen van de order kunt u een e-mail sturen naar info@vloerbeschermer.nl met de tekening en maten van de mat. Let op: Omdat wij deze mat speciaal voor u op maat maken, kunt u helaas geen gebruik maken van het herroepingsrecht.
 
Hoelang is de levertijd?
Vloerbeschermer.nl streeft ernaar uw bestelling binnen 2 tot 3 dagen na ontvangst van de betaling, bij u thuis af te leveren.
 
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten kunt u vinden onder het kopje “Levering en retourneren”.
 
Hoe maak ik mijn stoelmat schoon?
Wanneer uw stoelmat vuil is geworden, kunt u de mat het beste schoonmaken met water en zeep. Bij hardnekkig vuil mag u gebruikmaken van een beetje schuurmiddel (bijvoorbeeld CIF). Wees wel voorzichtig!! Test dit eerst op een klein stukje.
 
Hoe gebruik ik mijn stoelmat?
·         U dient de stoelmat op een gereinigde ondergrond te leggen, zodat er geen vuil onder de mat gaat vast plakken, dit voorkomt schuiven van de mat, dat krassen kan veroorzaken.
·         Zorg ervoor dat de stoelmat altijd met de antisliplaag op de vloer ligt, met de slijtvaste ruwe zijde naar boven.
·         Bij een stoelmat voor op tapijt moet u de nopjes naar beneden leggen, ook hier moet dus de ruwe zijde naar boven.
·         Klem een stoelmat niet onder een tafelpoot of kast, hij moet zijn krachten kwijt kunnen als u er met een bureaustoel overheen aan het rijden bent.
 
Stoelmat voor op harde vloer (zonder nop)
·         Deze stoelmatten zijn uitsluitend geschikt voor gebruik op harde vloerbedekking zoals bijvoorbeeld parket, laminaat, tegels, kurk en novilon
 
Stoelmat voor op tapijt vloer (met nop)
·         Deze matten zijn enkel en alleen geschikt voor een zachte vloer zoals laag- middel- en hoogpolig tapijt. NOOIT gebruiken voor op een harde vloer!